D Auto Service Nova Kft.
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Hatályos: 2024. október 17. napjától
1. § Érvényesség
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) érvényesek a D Auto Service Nova Kft. által üzemeltetett www.st-bp.hu honlapon (továbbiakban: „Stihl Budapest Webáruház“) elérhető és megvásárolható, valamint a D Auto Service Nova ügyfélszolgálatán (tel.: +36/20/ 452 8892), illetve értékesítési munkatársain keresztül megrendelhető valamennyi árucikkre (továbbiakban összefoglalóan: termék vagy termékek). A Stihl Budapest Webáruház használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen Általános Szerződési Feltételek nem tartalmaznak, a Stihl Budapest Webáruház honlapján elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
Az ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre, amely a D Auto Service Nova Kft. és a Vásárló (a továbbiakban: „Vásárló”) között valamely termék vonatkozásában létrejön, vagy annak létrehozását célozza.
Vásárló alatt értjük valamennyi természetes és jogi személyt, valamint a jogi személyiséggel nem rendelkező jogalanyokat.
A fogyasztónak minősülő Vásárló – a Ptk. 8:1.§ 3. pontja értelmében – a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
A Stihl Budapest Webáruházban történő regisztrációjával, illetve a D Auto Service Nova Kft. által más úton adott ajánlat elfogadásával, általa leadott megrendeléssel a Vásárló elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglalt rendelkezéseket.
Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a www.st-bp.hu nyitóoldalon.
2.§ Szerződéses partner adatai
A Vásárló szerződéses partnere:
Cégnév: D Auto Service Nova Kft.
Székhely és levelezési cím: 1152 Budapest, Külső Fóti út. 8.
Cégjegyzékszám: 01-09-352593
Cégjegyzéket vezető törvényszék cégbírósága: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Adószám: 27296767-2-42
Cégjegyzésre jogosult: Ludányi László, ügyvezető
Kereskedelmi tevékenységre vonatkozó nyilvántartást vezető hatóság:
Budapest Főváros XV. Kerületi Polgármesteri Hivatal Igazgatási Főosztály
Kereskedelmi nyilvántartási szám: 7/1506-7/2023
A tárhely-szolgáltató adatai:
A tárhely-szolgáltató cégneve: INTEGRITY Informatikai Korlátolt Felelősségű Társaság
A tárhely-szolgáltató székhelye: 8000 Székesfehérvár, Gyetvai u 6.
A tárhely szolgáltató elektronikus elérhetősége: info@integrity.hu
A tárhely-szolgáltató weboldala: integrity.hu
Adathálózati központ: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22.
D Auto Ügyfélszolgálat telefonszáma: +36/20/ 452 8892
Ügyfélszolgálatunk telefonon az alábbi időszakokban érhető el:
Munkanapokon: 8:00 – 17:00
Ünnepnapokon (január 1., március 15., nagypéntek, húsvéthétfő, május 1., pünkösdhétfő, augusztus 20., október 23., november 1. és december 25-26.) az ügyfélszolgálat nem elérhető.
A D Auto Service Nova Kft. és az ügyfélszolgálat elektronikus elérhetősége: stihl@st-bp.hu
3.§ A Stihl Budapest Webáruház használatával kapcsolatos megkötések
3.1. A Stihl Budapest Webáruházat csak az ÁSZF feltételeit és az Adatkezelési tájékoztatót (Tájékoztatót) elfogadó személy használhatja. Azaz a Stihl Budapest Webáruház használata során a Vásárlónak el kell fogadnia az ÁSZF feltételeit, valamint az Adatkezelési tájékoztatóban szereplő adatkezelést. Ennek hiányában a Vásárló köteles haladéktalanul megszakítani a Stihl Budapest Webáruház megtekintését, abban vásárlást nem eszközölhet.
3.2. Kiskorú, vagy cselekvőképességében korlátozott személy nevében csak törvényes képviselője járhat el érvényesen a D Auto Service Nova Kft.-vel való szerződéskötés során. A D Auto Service Nova Kft.-nek nem feladata és nincs is rá lehetősége, hogy tudja illetve kiderítse, hogy ki van az online tranzakciók során a felhasználói oldalon, ezért ennek felelőssége kizárólag a Vásárlót terheli.
3.3. Amennyiben a Vásárló A Stihl Budapest Webáruház weboldalára belép és annak használatát folytatja, úgy azzal a Vásárló kijelenti, hogy az ÁSZF-ben, valamint az Adatkezelési tájékoztatóban lévő felhasználási feltételeket megértette, azokat tudomásul vette, és a Stihl Budapest Webáruház használatának feltételeit elfogadja, az adatkezelés leírt módjához hozzájárul.
3.4. Amennyiben Vásárló nem fogadja el az ÁSZF-et, vagy az adatkezeléshez nem járul hozzá, úgy haladéktalanul köteles megszakítani a Stihl Budapest Webáruház használatát és elhagyni azt.
3.5. Amennyiben a rendelés elküldését megelőzően a Vásárlónak a termékkel kapcsolatban kérdése merül fel, úgy telefonon, illetve e-mail útján fordulhat a Stihl Budapest Webáruház ügyfélszolgálatához (lásd jelen ÁSZF 2.§-át), ahol készséggel állunk rendelkezésére.
4.§ Az elektronikus úton történő szerződéskötésre vonatkozó szabályok, előzetes tájékoztatás
A Stihl Budapest Webáruház – hivatkozással a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:82-6:85. §-aira – az alábbi tájékoztatást nyújtja a www.st-bp.hu szolgáltatásait igénybe vevőknek:
4.1. A szerződés elektronikus úton való megkötéséhez szükséges technikai lépések leírása:
A vásárlás feltétele az előzetes regisztráció, amelynek során a Vásárló megadja a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a Vásárló számára saját – általa beállított jelszóval védett – fiókot hoz létre. A legközelebbi vásárlás alkalmával a Vásárlónak már csak be kell jelentkeznie a fiókjába. A Vásárló a fiókjába történő bejelentkezést követően tudja megadni, illetve módosítani a számlázási és szállítási adatait. A „Adatok mentése” gombra kattintva lehet jóváhagyni a megadott beállításokat. A Vásárló a regisztrációját bármikor törölheti. Törlési szándékáról e-mailt küld a pontos adatai megadásával arról az e-mail címről melyen a regisztráció történt a központi e-mail címre. Ezt követően az admin felületen a D Auto Service Nova Kft kérésnek megfelelően töröli a fiókját. A törléssel a fiók, illetve a fiók adatai a webshop rendszerből véglegesen törlődnek, azok a D Auto Service Nova Kft. számára sem válnak a továbbiakban hozzáférhetővé.
A megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról a Vásárló a termék nevére, a terméket ábrázoló képre, vagy az alatta lévő „Részletek” feliratra történő kattintást követően tájékozódhat. A Vásárló a „Kosarat” ábrázoló ikonra kattintva tudja a terméket virtuális kosarába helyezni. Amikor a terméket a kosarába helyezi, megjelenik egy információs ablak, ami tájékoztatja a Vásárlót arról, hogy a termék elhelyezésre került a virtuális kosarába. A D Auto Service Nova Kft. nyomatékosan felhívja a Vásárló figyelmét, hogy a termék(ek) kosárba helyezése nem eredményezi a termék „lefoglalását”, illetőleg nem jelenti a Vásárló részéről sem a vételi szándék kinyilvánítását, sem a megrendelés véglegesítését. Ebből következően előfordulhat, hogy a kosárba helyezett termék bizonyos idő elteltével kikerül a Vásárló kosarából mivel azt egy másik Vásárló megvásárolta.
A Kosár ,,Megtekintés" gombjára kattintva a Vásárló megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizhető a rendelés helyessége, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, amelyek ezen a felületen igény szerint módosíthatók, javíthatók. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét, feltüntetve annak ÁFA tartalmát is.
Ha befejezi a nézelődést és elkezdi a megrendelés folyamatát, a „Megrendelés” feliratú gombra kattintva ismét megjelenik a kosár tartalma, ahol leellenőrizheti kosarának tartalmát. A kosár oldalon szintén tudja módosítani a megrendelést, és tételt tud törölni a kosárból.
A szállítási adatok megadását követően a Vásárló egy jelölőnégyzetre legördülő menüben áttekintheti, majd elfogadás gombra kattintva igazolhatja, hogy elolvasta, megértette és elfogadta az általános szerződés feltételeket és az adatkezelési nyilatkozatot. Szintén ezen az oldalon kell kiválasztania a rendelkezésre álló lehetőségek közül a kívánt fizetési módot (bankkártya, előre utalás, készpénz (kivétel magánszemély) vagy utánvét). Az alapértelmezés a fiókban beállított fizetési mód. Ezen oldalon megjelenik a vásárlási adatok összegzése, ahol a megrendelésének adatait a végleges elküldés előtt utoljára még ellenőrizheti. A „Megrendelés véglegesítése” gombra kattintva véglegesítheti megrendelését és a „Megrendelés rögzítésével” küldheti el a D Auto Service Nova Kft. részére.
A Vásárló az adatbeviteli hibákat a megrendelés során bármikor javítani tudja a böngésző felsőoldalán lévő az egyes oldalakra visszalépegetve.
Amennyiben a Vásárló az online megrendelési folyamatot az ott kért adatok megadásával véglegesítette, és a "Megrendelés rögzítése" gombra rákattintott, akkor megrendelést ad le a D Auto Service Nova Kft. részére, amely a Vásárló részéről kötelező érvényű ajánlatnak minősül.
Ezen ajánlat azonban nem jár automatikusan azzal, hogy a D Auto Service Nova Kft. a Vásárló ajánlatát elfogadta (további részletek: ÁSZF 5.§).
4.2. A szerződéskötésre vonatkozó jogszabályi követelmények
Távollévők között kötött szerződés esetén a vállalkozás a jogszabály által előírt tájékoztatást – világos és közérthető nyelven – a Vásárlóval közli, vagy azt a Vásárló számára elérhetővé teszi az alkalmazott távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköznek megfelelő módon. A tartós adathordozón (ennek minősül az elektronikus levél, az e-mail is) rendelkezésre bocsátott tájékoztatásnak olvashatónak kell lennie. Ha a távollevők közötti, elektronikus úton kötött szerződés a Vásárló számára fizetési kötelezettséget keletkeztet, a vállalkozás egyértelműen és jól látható módon, közvetlenül a Vásárló szerződési nyilatkozatának megtétele előtt felhívja a Vásárló figyelmét a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás lényeges tulajdonságaira a szerződés szerinti termékért vagy szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegéről vagy – ha a termék vagy szolgáltatás jellegéből adódóan az ellenértéket nem lehet előre ésszerűen kiszámítani – annak számítási módjáról, valamint az ezen felül felmerülő valamennyi költségről (így különösen a fuvardíjról vagy a postaköltségről), vagy ha e költségeket nem lehet ésszerűen előre kiszámítani, annak a ténynek a feltüntetéséről, hogy további költségek merülhetnek fel, határozatlan időre szóló vagy előfizetést magában foglaló szerződés esetében arról, hogy az ellenszolgáltatás teljes összege a számlázási időszakra vonatkozó valamennyi költséget tartalmazza. Ha az ilyen szerződés átalánydíjas, arról, hogy az ellenszolgáltatás teljes összege egyúttal a teljes havi költséget is jelenti. Ha az összes költséget nem lehet előre kiszámítani, a Vásárlót tájékoztatni kell az ellenszolgáltatás összegének kiszámításának módjáról; határozott időre szóló szerződés esetén a szerződés időtartamáról, határozatlan időre szóló szerződés esetén a szerződés megszüntetésének feltételeiről; a határozott időre szóló olyan szerződés esetén, amely határozatlan időtartamúvá alakulhat át, az átalakulás feltételeiről, és az így határozatlan időtartamúvá átalakult szerződés megszüntetésének feltételeiről; a Vásárló kötelezettségeinek szerződés szerinti legrövidebb időtartamáról.
A vállalkozás köteles gondoskodni arról, hogy a Vásárló a szerződési nyilatkozatának megtételekor kifejezetten tudomásul vegye, hogy nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után. Ha a nyilatkozat megtétele gomb vagy hasonló funkció aktiválásával jár, a gombot vagy a hasonló funkciót könnyen olvasható módon fizetési kötelezettséggel járó megrendelés vagy ennek megfelelő, egyértelműen megfogalmazott felirattal kell ellátni, amely jelzi, hogy a szerződési nyilatkozat megtétele a vállalkozás javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után. A D Auto Service Nova Kft. a Stihl Budapest Webáruházban történő megrendelés során ezen tájékoztatási kötelezettségének akként tesz eleget, hogy a „Megrendelés véglegesítés” feliratú gombra kattintást megelőzően a Vásárló köteles egy jelölőnégyzet kipipálásával kijelenteni többek között, tudomásul vette, hogy a „Megrendelés rögzítése” gombra történő kattintással kötelező érvényű ajánlatot tesz a kosárba helyezett termék/szolgáltatás/digitális tartalom stb. megvásárlására, ami fizetési kötelezettséget von maga után.
A kereskedelmi célú internetes honlappal rendelkező vállalkozás köteles legkésőbb a Vásárló szerződéses ajánlatának megtételekor egyértelműen és olvashatóan feltüntetni az esetleges fuvarozási korlátozásokat és az elfogadott fizetési módokat.
A távollévők között kötött szerződés megkötését követően – ésszerű időn belül, de a termék adásvételére irányuló szerződés esetén legkésőbb az átadáskor, a szolgáltatásnyújtására irányuló szerződés esetén legkésőbb a szolgáltatás teljesítésének megkezdésekor – a vállalkozás tartós adathordozón visszaigazolást ad a Vásárlónak a megkötött szerződésről. A visszaigazolás tartalmazza a fent részletesen meghatározott kötelező tájékoztatást, kivéve, ha azt a vállalkozás már a szerződés megkötése előtt tartós adathordozón a Vásárlónak megadta; és a Vásárló a 45/2014. (II.26) Korm. Rendelet 29. § m) pontja szerinti nyilatkozatot tett.
4.3. A szerződés írásbelisége, iktatása
A Stihl Budapest Webáruház használatával kötött szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek. A D Auto Service Nova Kft. azt nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető, nem megtekinthető. Jogi szempontból a webáruházban leadott megrendelések ráutaló magatartás formájában tett jognyilatkozatnak minősülnek.
4.4. Az ügyintézés, szerződés nyelve
Bárminemű tájékoztatás, ügyintézés és szerződéskötés, valamint a szavatossági/jótállási eljárás nyelve a magyar. A szerződés megkötése is kizárólag magyar nyelven történik, arra Magyarország joga az irányadó.
4.5. Magatartási kódexre vonatkozó tájékoztatás
A D Auto Service Nova Kft., illetve a Stihl Budapest Webáruház nem vetette alá magát semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek.
4.6. Termékinformációk
A termékkel/szolgáltatással kapcsolatos fontos tudnivalókat (így különösen azok lényeges tulajdonságai, jellemzői; műszaki / technikai paraméterek stb.), valamint az eladási árakat a Vásárló a termék információs oldalán ismerheti meg még a megrendelése leadása előtt.
A Stihl Budapest Webáruházban megjelenített készletinformációk tájékoztató jellegűek, és arra az időpillanatra vonatkoznak, amikor a Stihl Budapest Webáruház adatbázisa frissítve lett. D Auto Service Nova Kft. mindent megtesz azért, hogy ezek az adatok naprakészek legyenek, azonban a raktárkészlet gyors mozgásai miatt azokat szavatolni nem tudja, és így egyes (fogyóban levő) termékeket annak ellenére kaphatónak mutathat még az adott termékoldal, hogy azok időközben elfogytak.
4.7. Adatbeviteli hibák
A D Auto Service Nova Kft. az adatbeviteli hibáknak („félrekattintások”) a szerződéses nyilatkozat (ami vételár fizetésével járó, kötelező erejű vételi ajánlat) elküldését megelőző azonosítását és kijavítását az alábbiak szerint biztosítja.
A Vásárlónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés D Auto Service Nova Kft. részére való elküldéséig a Stihl Budapest Webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen. A részletes leírást az ÁSZF 4.1. pontja tartalmazza.
4.8. Ár feltüntetés
A Stihl Budapest Webáruház által megvételre kínált termékek, szolgáltatások termékoldalon feltüntetett, magyar forintban megadott, vastagítva jelölt eladásai árai az általános forgalmi adót már tartalmazzák (bruttó árak), de megjelenítik annak nettó összegét és áfatartalmát is.
A Stihl Budapest Webáruház az vételárat érintően az alábbi definíciókat alkalmazza:
Eladási ár: a Stihl Budapest Webáruházban eladásra kínált termék tényleges eladási ára (vételár), amely tartalmazza az általános forgalmi adót (ÁFA) és további kötelező terheket. A D Auto Service Nova Kft. szabadon és függetlenül határozza meg eladási árait. Az eladási ár elsősorban az adott termék termékoldalán kerül feltüntetésre.
Egységár: a termék fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény végrehajtására kiadott jogszabályban meghatározott mértékegységére vonatkozó ár (jellemzően Ft/db, Ft/kg, Ft/l).
Online ár: Az adott termék eladási ára eltérhet attól függően, hogy azt a D Auto Service Nova Kft. a Stihl Budapest Webáruházban, vagy más értékesítési csatornán keresztül kínálja megvételre. A Stihl Budapest Webáruház a termékek online árát tünteti fel, amely a Stihl Budapest Webáruházban történő vásárlás esetén érvényes eladási ár.
Korábbi ár: A korábbi árat a D Auto Service Nova Kft. ár csökkentés bejelentése esetén az eladásra kínált termék termékoldalán áthúzással jelöli. A korábbi ár az ár csökkentés alkalmazását megelőző naptári napot közvetlenül megelőző, 30 napnál nem rövidebb idő alatt a D Auto Service Nova Kft. által Webáruházban eladásra kínált termékek vonatkozásában alkalmazott legalacsonyabb eladási árat jelenti. Ha a termék 30 napnál rövidebb ideje van forgalomban a Stihl Budapest Webáruházban a korábbi ár a D Auto Service Nova Kft. által a termékre egy olyan időszakban alkalmazott legalacsonyabb árat jelenti, amely nem rövidebb, mint az ár csökkentés alkalmazását megelőző 15 nap. Ha az ár csökkentés mértéke fokozatosan növekszik, a korábbi ár az ár csökkentés első alkalmazása előtti eladási ár. A Korábbi Ár nem kerül megjelenítésre az általános mennyiségi / értékalapú kedvezmények és egyéb, nem az árhoz kapcsolódó marketing stratégiák esetén (pl. vásárlás mellé ajándék, ingyenes szállítás, három kettő áráért, egyet fizet kettőt kap akciók).
A termék vételára nem tartalmazza az esetleges csomagküldés/kiszállítás költségeit. Ez utóbbiakról D Auto Service Nova Kft. külön tájékoztatja a Vásárlót a megrendelés folyamata során.
A feltüntetett vételárak mindig végleges eladási árak, azaz ár csökkentés alkalmazása esetén azok már a kedvezményt tartalmazzák, kivéve kupon akcióban szereplő termékeket.
A D Auto Service Nova Kft. a Stihl Budapest Webáruházból megrendelhető termékek/szolgáltatások vonatkozásában az ár változtatás jogát fenntartja.
Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
Áfa visszatérítés: a D Auto Service Nova Kft. az általános forgalmi adót semmilyen esetben sem téríti vissza.
A Stihl Budapest Webáruház szavatolja, hogy a rendelés folyamata végén a Vásárló egyértelműen meggyőződhet a kosárba helyezett termékek vételáráról még a kötelező érvényű megrendelésének elküldése előtt.
4.9. Hibás/téves ár feltüntetés
Amennyiben D Auto Service Nova Kft. minden gondossága és körültekintése ellenére hibás ár kerül feltüntetésre a Stihl Budapest Webáruházban, akkor D Auto Service Nova Kft. nem köteles a terméket hibás áron értékesíteni, hanem felajánlhatja Vásárlónak a helyes és tényleges áron történő teljesítést, amelynek ismeretében a Vásárló elállhat vásárlási szándékától.
Hibás árnak minősül különösen, de nem kizárólagosan:
- nyilvánvalóan téves, irreális ár, ami az érintett termék / szolgáltatás közismert, általánosan elfogadott ártól jelentősen eltér;
- esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0” Ft-os vagy „1” Ft-os ár;
- egyéb feltűnő értékaránytalanságot mutató ár
A D Auto Service Nova Kft. az adatbeviteli hibákból, téves, hibás stb. ár feltüntetésből eredő felelősségét a jogszabályok által megengedett legteljesebb mértékben kizárja.
5. § Szállítási feltételek
5.1. Szállítási mód
A küldemények kézbesítése, szállítása a Vásárló által megadott szállítási címre futárszolgálattal történik. A termékek személyes átvételére a Stihl Budapest Webáruházban történő vásárlás során is van lehetőség a cég telephelyén.
5.2. Szállítás határidő
A termék várható kiszállítási idejét a termékek összekészítését követően a számlával együtt e-mail formájában küldjük el Önnek közvetlenül, vagy a futárszolgálat útján. A szállítás időpontjáról lehetősége van egyeztetni a visszaigazoló e-mailben található telefonszámon.
A szállítás várható ideje a megrendelt tételnél szereplő munkanap ill. megrendelések visszaigazolásának függvényében:
Megrendelés visszaigazolása - Várható Szállítás
Hétfőn 14.00-ig feladott megrendelés esetén Kedd - Csütörtök
Kedd 14.00-ig feladott megrendelés esetén Szerda - Péntek
Szerda 14.00-ig feladott megrendelés esetén Csütörtök - Hétfő
Csütörtök 14.00-ig feladott megrendelés esetén Péntek - Kedd
Péntek 14.00-ig feladott megrendelés esetén Hétfő - Szerda
Szombaton feladott megrendelés esetén Kedd - Csütörtök
Vasárnap feladott megrendelés esetén Kedd - Csütörtök
5.3. Szállítási díjak
A D Auto Service Nova Kft. a webáruházban való vásárlás esetén a Magyarország területén belül vállalja a megrendelések teljesítését nettó 38.500-Ft azaz bruttó 48.895-Ft alatt bruttó 1.990-Ft szállítási díjért, nettó 38.501-60.500-Ft azaz bruttó 48.895-76.835-Ft között bruttó 2.400-Ft szállítási díjért, nettó 60.501-Ft azaz bruttó 76.836-Ft felett a szállítási költséget átvállaljuk. A túlméretes (2 métert hosszúságot meghaladó) és túlsúlyos (40 kg-ot meghaladó) megrendelések szállítási feltételei egyedileg, a küldemény jellegétől eltérhetnek az alapdíjaktól és határidőktől, melyet a megrendelő és a web áruház ügyfélszolgálata előzetesen egyeztet egymással. A D Auto Service Nova Kft. Magyarország területén kívül előzetes egyeztetés után vállalja a rendelések teljesítését.
5.4. A szállítástól való elállás
Ha a D Auto Service Nova Kft. a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a Vásárlót tájékoztatni.
6.§ Ajánlati kötöttség, visszaigazolás, a szerződés létrejötte
6.1. A Vásárló a “Megrendelés elküldése” gombra történő kattintással kötelező érvényű és fizetési kötelezettséggel járó ajánlatot tesz a kosárban található termék(ek) megvételére és átvételére, valamint az erre vonatkozó jelölőnégyzet kipipálásával elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el jelen ÁSZF-et és az Adatkezelési nyilatkozatot (Tájékoztatót). A Vásárló ajánlatának, megrendelésének a D Auto Service Nova Kft.-hez való megérkezése a Vásárló részéről ajánlati kötöttséget eredményez.
6.2. A Vásárló részéről a megrendelés leadása nem eredményezi a D Auto és a Vásárló közötti szerződés létrejöttét. A Vásárló által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését a D Auto Service Nova Kft. késedelem nélkül, automatikusan generált e-mail útján visszaigazolja a Vásárló részére. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek, csupán jelzi a Vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta, és továbbította az eladó illetékes munkatársának.
A Vásárló köteles az automatikus visszaigazoló e-mail tartalmát haladéktalanul ellenőrizni, annak mellékletét ill. abban feltüntetett linkjeit részletesen áttekinteni, az általa megadott adatok, paraméterek helyességét leellenőrizni, és esetleges eltérést a D Auto Service Nova Kft. részére haladéktalanul jelezni. A hibásan vagy nem kellő részletességgel megadott adatok, információk okán felmerülő bárminemű probléma, szállítási vagy egyéb többletköltség vagy ellehetetlenülés, késedelem Vásárlót terheli, az a Vásárló kizárólagos felelőssége.
Amennyiben a vásárlóhoz ez az automatikus visszaigazolás 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a Vásárló ajánlattételi kötöttsége megszűnik.
A vásárlói megrendelés megérkezésének jelen pontban részletezett automatikus visszaigazolása nem jelenti a Vásárló ajánlatának elfogadását.
6.3. Tekintettel arra, hogy a D Auto Service Nova Kft. a Vásárló által leadott megrendelést jellemzően nem raktárkészletről teljesíti, az általa vállalt rövid szállítási határidő teljesítéséhez a megrendelés teljesítését haladéktalanul – hétfő-kedd-szerda-csütörtök napokon 24 órán belül, pénteken, valamint a munkaszüneti és ünnepnapokon a legközelebbi munkanap 24. óráig – megkezdi. A D Auto Service Nova Kft. és a Vásárló között a szerződés a D Auto Service Nova Kft. teljesítésének megkezdésével jön létre, amelynek tényéről, és a kiszállítás várható napjáról a Vásárló egy második e-mailben, és/vagy telefonon külön értesítést kap.
Ezután – a fogyasztónak minősülő Vásárlók kivételével – a megrendelés visszavonására vagy módosítására a Vásárlónak csak a D Auto Service Nova Kft. egyedi elbírálása szerint, esetleges külön megállapodás alapján van lehetősége.
A megrendelés módosítására vagy visszavonására irányuló nyilatkozatot a Vásárlónak írásban, a "Vevőszolgálat" vagy "Elérhetőségek" menüpontok alatt található elektronikus elérhetőségek valamelyikén, illetve az stihl@st-bp.hu email címen keresztül kell a D Auto Service Nova Kft.-nek megküldenie.
7.§ A termék rendelkezésre állása
7.1. Amennyiben a megrendelt termék nem áll rendelkezésre a rendelés idején, illetve a rendelhetőként feltüntetett termék nem beszerezhető a weboldalon, illetve a jelen ÁSZF-ben feltüntetett időtartamon belül, úgy a D Auto Service Nova Kft. fenntartja magának a jogot, hogy ne fogadja el az áru megrendelését, ebben az esetben szerződéskötés nem történik, amiről a Vásárló értesítést kap. Bármely, esetlegesen korábban teljesített kifizetést a Vásárló számára haladéktalanul visszautaljuk.
7.2. A megrendelés, vagy annak visszaigazolása akkor tekinthető a Stihl Budapest Webáruházhoz vagy a Vásárlóhoz megérkezettnek, amikor az a címzett számára hozzáférhetővé válik. Nem terheli a D Auto Service Nova Kft.-t semmilyen felelősség abban az esetben, amennyiben a visszaigazolás azért nem érkezik meg a Vásárlóhoz, mert hibás e-mail címet adott meg, illetve az e-mail fiók tárhely telítettsége miatt számára nem hozzáférhető.
8.§ A termék átvétele és szállítása
8.1. A Vásárló köteles a D Auto Service Nova Kft. által elfogadott megrendelésében szereplő, és a D Auto Service Nova Kft. által átvételre felajánlott termékeket átvenni. A Vásárló a kiszállítás napját és időtartamát a kiszállítás megkezdéséig a D Auto Service Nova Kft. munkatársaival, azt követően a futárszolgálattal történő egyeztetés útján tudja esetlegesen módosítani. Amennyiben a Vásárló nem veszi át a rendelését a futárszolgálat értesítésében szereplő, illetve a vele megállapodott más időtartamban, a futárszolgálat a rendelést a D Auto Service Nova Kft. raktárába szállítja vissza, és a D Auto Service Nova Kft. a szerződéstől elállhat. Az elállási jog a D Auto Service Nova Kft.-t részlegesen is megilleti, azaz maga dönti el, hogy azt csak valamelyik termék, több termék, vagy valamennyi termék vonatkozásában gyakorolja-e. A D Auto Service Nova Kft. az elállási nyilatkozatát a Vásárlóval email útján közli.
Ebből az okból történő elállása esetén az D Auto Service Nova Kft. a kárának megtérítésére jogosult, amelyet a Vásárlótól az általa esetlegesen előre kifizetett vételárból történő levonással is érvényesíthet. A fennmaradó összeget a D Auto Service Nova Kft. ugyanarra a bankszámlaszámra utalja vissza, ahonnan az összeg hozzá megérkezett.
Mindaddig, amíg, illetve azon termék után, amely vonatkozásában a D Auto Service Nova Kft. a szerződéstől nem áll el, a Vásárló napi 200 Ft + ÁFA összegű tárolási díjat köteles a részére megfizetni.
8.2. A kiszállítás kizárólag Magyarország területére történik. Külföldi szállítási címre történő szállítást a D Auto Service Nova Kft. csak a Vásárlóval történt egyedi megállapodás alapján vállal.
8.3. Nagygép, több mint 2m hosszú alkatrész, ill. 40 kg-ot meghaladó termék házhozszállítása esetén a D Auto Service Nova Kft.-nek lehetősége van a küldemény kiszállítását, vagy kézi erővel történő mozgatását megtagadni, amennyiben azt a körülmények vagy a helyszín nem teszi lehetővé, illetve az munka- és vagyonbiztonsági kockázattal jár. Ilyen esetnek minősül többek között:
- Ha a rendeltetési hely (ahova a termék lerakását a címzett kéri) és a szállító járművel megközelíthető legközelebbi parkoló között több, mint 30 méter távolság van.
- Az ingatlan megközelítése a küldemény kézi mozgatásával az útviszonyok miatt nem lehetséges, vagy munka, illetve vagyonvédelmi okok miatt kockázatos.
- Lépcsőn történő szállítás esetén a lépcső bármilyen okból balesetveszélyes (pl. nincs korlát, a lépő felület, lépő magasság eltér a szabványostól; lépcső felülete csúszós stb…), illetve amennyiben a lépcső adottságainál fogva (szűk; a küldeménnyel nem lehet elfordulni; az elforduláshoz a küldeményt derékmagasság fölé kellene emelni stb…) alkalmatlan a biztonságos szállításra.
- beltéri mozgatás esetén a rendeltetési hely megközelítése bármilyen okból balesetveszélyes és vagyonvédelmi okok miatt kockázatos.
- Küldemény csomagolt állapotban ajtónyíláson nem fér be, vagy a beltéren belül nem mozgatható.
Amennyiben ezen körülmények a kiszállítási címen állnak fenn, akkor a kiszállítás teljesítettnek minősül akkor is, ha a fent részletezettek, vagy egyéb akadályozó körülmények okán a küldeményt a szállítók nem juttatják el a megbízáskor megadott címen lévő kiszállítási címre, illetve rendeltetési helyre.
9.§ Fizetés, számlakiállítás
9.1. A rendelési folyamat befejezése után a Vásárló választhat a megjelenő fizetési módok közül.
A D Auto Service Nova Kft. jelenleg előre átutalással, bankkártyával, telephelyi átvétel esetén nem magán személy esetén kézpénzzel, valamint utánvéttel történő fizetési módokat biztosítja a Vásárló számára. Utánvétes kifizetés esetén a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben a küldemény kézbesítőjének.
9.2. Banki átutalással történő fizetés esetén a pénzügyi művelet feldolgozó cég az Erste Bank Hungary Nyrt. (1138 Budapest, Népfürdő utca 24-26.). Bankkártyás fizetés estén K&H Bank Zrt. (1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 9.)
9.3. A termék kifizetésével kapcsolatban a Vásárló érdekkörében felmerülő összes költség – különösen, de nem kizárólag a tranzakciós illetéket, nem magyarországi banknál vezetett bankszámláról való utalás költsége vagy banki készpénzbefizetés költsége - minden esetben a Vásárlót terheli.
9.4. D Auto Service Nova Kft. tájékoztatja a Vásárlókat, hogy az Áfatörvény alkalmazásában nem minősül előlegfizetésnek, ha az ellenértéket megfizetni köteles fél saját döntése alapján előbb fizet, mint a 10.5. pontban részletezett teljesítési időpont.
9.5. D Auto Service Nova Kft. felhívja a Vásárlók figyelmét arra is, hogy a D Auto Service Nova Kft. által történő, kiszállítással vállalt termékértékesítés esetén a teljesítési időpont az a nap, amikor az árut a D Auto Service Nova Kft. a kiszállítást végző logisztikai partnernek átadja. Azaz az átadás napja kerül az Áfatörvény szerinti, számviteli bizonylaton feltüntetésre mint a teljesítés időpontja.
9.6. Vásárló köteles a rendelés leadásakor fokozottan ügyelni a helyes vevő adatok megadására. Az elektronikusan megküldött számlán szereplő adatokat a Vásárló köteles az átvételt követően az elvárható legrövidebb időn belül ellenőrizni. D Auto Service Nova Kft. nyomatékosan felhívja a figyelmet arra, hogy a számla vevő adatainak utólagos módosítására – a nyilvánvaló név- és címelírási hibát (pl. betűhiány, helyesírási hiba) ide nem értve - a számla kiállítását követően nincs lehetőség.
A Vásárló a megrendelés elküldésével és az ÁSZF-ben leírtak elfogadásával kifejezetten és jóváhagyólag tudomásul veszi, hogy a D Auto Service Nova Kft. az ügylet vonatkozásában elektronikus számlát bocsát ki és kötelezettséget vállal a kiállított elektronikus számla befogadására. A D Auto Service Nova Kft. a kiállított elektronikus számlát külön email üzenet mellékleteként küldi.
D Auto kizárólag magyar forintban (Ft) állítja ki a számviteli bizonylatot.
Az elektronikus számlát az Amix minősített szolgáltató készíti el a D Auto Service Nova Kft. megbízásából. A számlakészítés során átadott adatokat az Amix harmadik fél részére nem adja tovább, az archiválásra és a vonatkozó jogszabályokban meghatározott időtartamig megőrzésre kerül.
A D Auto Service Nova Kft. által kiállított elektronikus számla egy adóigazgatási azonosításra alkalmas, a számviteli és ÁFA törvények által szabályozott elektronikus úton kibocsátott számviteli bizonylat. Az eredeti elektronikus számla, mint hiteles bizonylat igazolja az adófizetéssel összefüggő kötelezettségek és jogok meglétét, ezért az elektronikus úton kibocsátott számlákat elektronikus formában szükséges megőrizni a vonatkozó jogszabályok szerint.
Az 152 által kibocsátott számla megfelel az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvényben, a 23/2014 (VI.30.) NGM rendeletben és az egyéb elektronikus számlára vonatkozó jogszabályokban előírt feltételeknek.
10.§ Tulajdonjog fenntartása
A kiszállított termék a D Auto Service Nova Kft. tulajdonában marad mindaddig, amíg a vételárfizetés teljes egészében meg nem történik.
11.§ Fogyasztónak minősülő Vásárló jogszabályon alapuló elállási joga
11.1. Ha a Vásárló fogyasztónak minősül, megilleti az elállás joga a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 20. §-a értelmében a Stihl Budapest Webáruházban vásárolt termékek tekintetében.
A Ptk. 8:1.§ 3. pontja értelmében fogyasztó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
11.2. A fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
12.2.1. a terméknek,
12.2.2. több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
12.2.3. több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
12.2.4. ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak
a fogyasztónak minősülő Vásárló vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
11.3. A fogyasztónak minősülő Vásárlót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
11.4. Ha a fogyasztónak minősülő Vásárló elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postai úton, vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 2.§ pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a D Auto Service Nova Kft. részére az elállásra nyitva álló időszak alatt. Az elállási jog gyakorlására vonatkozó nyilatkozat minta a jelen ÁSZF 1. sz. mellékletében található.
11.5. A fogyasztónak minősülő Vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 12. pontban meghatározott rendelkezéseknek, illetve a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta. Ha a fogyasztónak minősülő Vásárló a megjelölt határidőben, minden kétséget kizáróan igazolható módon nem küldi meg elállási nyilatkozatát, ez úgy minősül, hogy a fogyasztónak minősülő Vásárló nem teljesítette az elállási jog gyakorlásához szükséges feltételeket, ezért a szerződése nem kerül felbontásra, szerződése továbbra is hatályban marad.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztónak minősülő Vásárló az erre irányuló nyilatkozatát az elállási időszak alatt (akár a 14. naptári napon) elküldi a D Auto részére.
Postai úton történő közlés esetén a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő közlés esetén az e-mail megérkezésének időpontját veszi figyelembe a D Auto Service Nova Kft. a határidő számítás szempontjából. A fogyasztónak minősülő Vásárlónak az elállási nyilatkozatát tartalmazó levelét ajánlott küldeményként szükséges postára adnia annak érdekében, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
A fogyasztónak minősülő Vásárló határidőben gyakorolja elállási jogát, ha az elállási Időszak lejárta előtt (14, azaz tizennégy nap) elküldi elállási nyilatkozatát a fentebb írtak szerint a D Auto Service Nova Kft. részére.
11.6. A fogyasztónak minősülő Vásárló elállás esetén köteles a megrendelt terméket késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni a D Auto Service Nova Kft. részére az alábbi címre visszaküldeni.
Visszaküldési postacím:
D Auto Service Nova Kft.
1152 Budapest
Külső Fóti út 8.
11.7. A termék D Auto Service Nova Kft. részére történő visszaküldésének költsége a fogyasztónak minősülő Vásárlót terheli. A D Auto Service Nova Kft.-nek az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldési költségén kívül az elállás kapcsán a Vásárlót semmilyen más költség nem terheli.
11.8. Ha a fogyasztónak minősülő Vásárló eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Vásárló elállási nyilatkozatának kézhezvételétől (arról szóló értesüléstől) számított 14 napon belül a D Auto Service Nova Kft. visszatéríti a fogyasztónak minősülő Vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, kivéve a termék D Auto Service Nova Kft. részére történő visszaküldéséért fizetett költséget, valamint azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a fogyasztónak minősülő Vásárló a D Auto Service Nova Kft. által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.
11.9. A D Auto Service Nova Kft. jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a fogyasztónak minősülő Vásárló nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a D Auto Service Nova Kft. a korábbi időpontot veszi figyelembe. Felhívjuk kedves vásárlóink figyelmét, hogy átutalásos fizetés esetén minden esetben a fizetéskor megadott bankszámlára utaljuk vissza a visszáru összeget. Készpénz visszafizetésére nincs lehetőség.
11.10. Abban az esetben, ha a fogyasztónak minősülő Vásárló a termék megvásárlására irányuló szerződéstől egyoldalú nyilatkozattal eláll, azonban az elállással érintett terméket annak jellege, tulajdonságai, illetve működése megállapításához szükséges használatot meghaladó mértékben használta, vagy abban kárt okozott, a termékben bekövetkező értékcsökkenésért felelősséggel tartozik. Ezen értékcsökkenéssel arányos összeget a D Auto Service Nova Kft. az elállási joggal érintett termék vételárának visszatérítése során érvényesíti, azaz ezen összeget a visszatérítendő vételárból beszámítással levonja. Az értékcsökkenés nagysága az elállással érintett termék jellege, értéke (vételára), valamint a fentiek szerinti használatból eredő kopás/elhasználódás/károsodás mértéke alapján kerül megállapításra.
12.§ Fogyasztónak nem minősülő Vásárló elállási joga
12.1. A fogyasztónak nem minősülő Vásárlót a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 20. §-a alapján a jelen ÁSZF 11. §-ában szabályozott elállási jog nem illeti meg. A D Auto Service Nova Kft. azonban a jelen ÁSZF 11. §-ában foglaltakon túl – valamennyi Vásárló számára a bruttó 36.000 Ft-ot meghaladó vételárú termékek vonatkozásában elállási jogot biztosít az alábbi feltételekkel:
12.1.1. a Vásárló a vásárlási szándékától, illetve a létrejött szerződéstől a bruttó 36.000 Ft-ot meghaladó egységárú termék(ek) vonatkozásában elállhat, amennyiben erre irányuló nyilatkozatát a rendelésének leadását (a D Auto Service Nova Kft. számára hozzáférhetővé válását) követő 14 (tizennégy) napon belül a D Auto Service Nova Kft. részére az stihl@st-bp.hu email címre megküldi, és egyidejűleg a terméket kipróbálás, beépítés nélkül, sértetlen, hibátlan, tiszta, elszíneződéstől mentes állapotban, összes (ugyanezen feltételeknek megfelelő) tartozékával, és eredeti (nem szakadt, nem ázott, legfeljebb a normál felbontással járó mértékben sérült) csomagolásával együtt, továbbá – amennyiben a számlát papír alapon kapta – a vásárlást igazoló eredeti számlát a D Auto Service Nova Kft. részére visszajuttatja. A terméknek a határidőn belül be kell érkeznie a D Auto Service Nova Kft. raktárába. Visszaküldési cím: D Auto Service Nova Kft., 1152 Budapest, Külső Fóti út 8.
12.1.2. A termék visszaküldésének lebonyolítása és költsége a Vásárlót terheli.
12.1.3. A Vásárló az elállás jogát bánatpénz megfizetése mellett gyakorolhatja, amelynek összege – a Felek külön megállapodásának hiányában – az elállással érintett termék vételárának 50%-a. A D Auto Service Nova Kft. jogosult arra, hogy a bánatpénz összegét meghaladó esetleges kárát (ideértve például a beszerzési forrása által alkalmazott levonást, elmaradt hasznát, és a pénzvisszatérítés költségét stb.) is érvényesítse a Vásárlóval szemben. A D Auto Service Nova Kft. jogosult a bánatpénz összegét és a kárigényét a Vásárló által kifizetett vételárból levonással érvényesíteni, míg a fennmaradó összeget a termék visszavételétől számított 30 (harminc) napon belül visszautalni.
12.2. A Vásárlót a jelen paragrafus szerinti elállási jog nem illeti meg a következő termékekre:
12.2.1. egységára nem haladja meg a bruttó 36.000,-Ft-ot;
12.2.2. bontatott csomagolású elektronikai eszköz;
12.2.3. AMS termék;
12.2.4. be lett szerelve vagy beszerelési nyom látható rajta;
12.2.5. az alkatrész vagy csomagolása szennyezett vagy a csomagoláson címzés vagy egyéb utólagos felirat található;
12.2.6. az alkatrész csomagolása vagy az azonosító címke sérült, hiányos;
12.2.7. az alkatrész vagy alkatrész készlet hiányos vagy szétszerelt állapotú.
12.3. Amennyiben az elállási nyilatkozat vagy a termék visszaküldése elkésett, vagy a visszaküldött termék nem felel meg a fenti feltételek valamelyikének, vagy olyan termék, amelyre a fentiek szerint a Vásárlónak nincs elállási joga, a D Auto Service Nova Kft. a Vásárló elállási nyilatkozatát nem köteles elfogadni. Erről, és a Vásárlónak a termék átvételére irányuló kötelezettségéről a Vásárlót írásban (emailen és/vagy postai levél útján) értesíti, a termék átvételéig pedig napi 200 Ft + Áfa tárolási díjat számít fel a Vásárlónak.
13.§ Felelősség
13.1. Vásárló által kártérítés követelésére nincs lehetőség, kivéve a termékfelelősség körébe tartozó kártérítésekre, amennyiben életet, testi épséget, egészséget ért károkozáson alapul, valamint olyan egyéb károkat, amelyek a D Auto Service Nova Kft. részéről történő szándékos vagy súlyosan hanyag kötelességszegésen alapulnak. Szerződésszegés esetén a Stihl Budapest Webáruház csak a szerződéseknél tipikus, előre látható és ténylegesen bekövetkezett károkért vállal felelősséget. A D Auto Service Nova Kft. részéről megfelelő, szerződésszerű teljesítésének minősül, amennyiben a termék a honlapon vagy a használati útmutatóban szereplő tájékoztatáshoz képest kedvezőbb, előnyösebb paraméterekkel rendelkezik.
13.2. A D Auto Service Nova Kft.-t semmilyen felelősség nem terheli, amennyiben a szállítási késedelem, illetve egyéb probléma a Vásárló által pontatlanul és/vagy hibásan megadott adatok miatt következett be.
13.3. A kiválasztott termék tulajdonságait a cikkszám azonosítja. Ez az egyedüli tényleges azonosító, amelyért a gyártó katalógusában szereplő adatokért maga a gyártó felel.
13.4. A D Auto Service Nova Kft. minden felelősséget kizár a honlap használói által tanúsított magatartásokért. A honlap használója kizárólagosan és teljes mértékben felelős saját magatartásáért, a D Auto Service Nova Kft. /Stihl Budapest Webáruház a jogszabályi keretek közt az eljáró hatóságokkal teljes mértékben együttműködik az esetleges jogszabálysértések felderítése érdekében.
13.5. A honlapunk tartalmazhat olyan linkeket, amelyek más szolgáltatók oldalaira mutatnak, azonban a D Auto Service Nova Kft. /Stihl Budapest Webáruház nem vállal felelősséget ezen szolgáltatók tevékenységéért, illetve adatvédelmi megfelelőségéért.
13.6. A D Auto Service Nova Kft. a jogszabályokban meghatározott kivételekkel nem vállal felelősséget a www.st-bp.hu oldalon harmadik fél által elhelyezett hirdetések, promóciós anyagok, illetve egyéb tájékoztatások jogszabályoknak való megfelelőségéért, tartalmáért. Ezen tartalmakért azt terheli felelősség, akinek érdekében a hirdetés megjelenésre került.
13.7. A D Auto Service Nova Kft. /Stihl Budapest Webáruház nem vállal felelősséget a rendszer használatából eredő károkért. A Vásárló az D Auto online honlapját kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a D Auto Service Nova Kft. /Stihl Budapest Webáruház nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen kivételével.
14.§ Jótállás
14.1. A D Auto Service Nova Kft.-t termékeire vonatkozóan a Polgári törvénykönyv és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a fogyasztónak minősülő Vásárlóval szemben a tartós fogyasztási cikkekre jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza, illetve a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
14.2. A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek a fogyasztó részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést az D Auto vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
14.3. Az adott termékre irányadó kötelező jótállát a gyártó által biztosított jótállási idő szabja meg mely jellemzően 3-12 hónapig tart.
14.4. Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék a vásárló részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát
- szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést az D Auto, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutatóhibájára vezethető vissza)
- rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
- elemi kár, természeti csapás okozta.
14.5. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igény, illetve termékszavatossági és jótállási igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.
14.6. Láncok és lánckerekek esetén csak szettben történő vásárlás és csere esetén érvényesíthető a jótállás.
14.7. Nem terjed ki a jótállási felelősség az ún. kopó alkatrészek (fékbetétek, féktárcsák, gyújtógyertyák, csapágyak, kuplung alkatrészek, láncok, lánckerekek, teleszkóp alkatrészek, akkumulátorok, talajjal ill. terménnyel érintkező kopó alkatrészek stb.) rendeltetésszerű használatával természetszerűleg járó elhasználódására.
Nem támasztható jótállási igény továbbá, ha a hiba összefüggésben áll azzal, hogy
- az alkatrészt külső mechanikai vagy kémiai hatás érte
- az alkatrészt nem szakszerűen építették be, vagy
- a feltárt hibát, külső behatásból eredő sérüléseket az ügyfél nem javíttatja ki, illetve a feltárt és jótállásban elfogadott javítást a hiba feltárásától számított 1 hónapon belül nem teszi lehetővé, vagy
- a gépet nem rendeltetésszerűen használták (pl.: túlterhelték, stb.), vagy
- nem tartották be a gyártó által előírt kezelési, karbantartási és ápolási előírásokat, átvizsgálásokat, és azt nem tudják hitelt érdemlően igazolni, vagy
- nem a gyártóműi- előírásoknak megfelelő minőségű javító-, kenő- ill. üzemanyagot, vagy egyéb feltöltő folyadékot használt, vagy
- a gép tulajdonosa elmulasztotta haladéktalanul bejelenteni a nyilvánvalóvá vált hibát és annak javítását nem tette lehetővé 1 hónapon belül.
- a fel nem sorolt, de a fenti pontok valamelyikébe értelemszerűen illeszkedő hasonló esetben.
14.8. Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó:
- elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállás
- i igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a D Auto Service Nova Kft.-nek a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.
- ha a D Auto Service Nova Kft. a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a D Auto Service Nova Kft. költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a D Auto Service Nova Kft. köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
14.9. A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. D Auto Service Nova Kft.-nek törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze, azonban előfordulhat, hogy minden törekvése ellenére a 15 napos határidőt nem tudja tartani.
14.10. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
14.11. A jótállás idő nem elévülési, hanem jogvesztő jellegű, így az semmilyen esetben sem hosszabbodhat meg. (pl. szervizben töltött idővel vagy azon idővel, amikor a fogyasztó nem tudja rendeltetésszerűen használni a terméket) A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
14.12. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az D Auto-t terhelik.
14.13. A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.
14.14. A jótállási igényt haladéktalanul be kell jelenteni. A bejelentést csak írásban tudjuk elfogadni, a weboldalról letölthető dokumentumokban "Jótállási igénybejelentő" nyomtatvány hiánytalan kitöltésével.
A 100.000.-Ft nettó értéket meghaladó vagy több alkatrészt érintő jótállási javítások/megbontások megkezdése előtt a D Auto Service Nova Kft.-től előzetesen engedélyt kell kérni a javítás megkezdéséhez. Ilyen esetekben a D Auto Service Nova Kft. képviselőjének jelenlétében lehet megkezdeni a javítást.
Mellékelni kell továbbá:
1. a szakszerviz által kiállított számlát, vagy annak másolatát a beépítésről. Aminek tartalmaznia kell az alábbi adatokat:
a. A gép gyártmánya, típusa
b. A gép szériaszáma
c. A beszerelés dátuma
d. A beszerelt alkatrészek és egyéb anyagok cikkszáma, megnevezése, mennyisége és ha értelmezhető akkor az alkatrész elhelyezkedése (pl. jobb-bal, alsó-felső, első-hátsó, első-második-harmadik, stb.)
2. elektromos alkatrészek esetében a gyártóművi diagnosztikai számítógép által kinyomtatott vezetett hibakaresési protokolt, melynek tartalmazni kell az autó alvázszámát, üzemóra állását és a vizsgálat dátumát.
3. a szakszerű beszereléshez előírt mérések (pl. fékhatás mérés, kompresszió mérés, nyomás mérés stb.) mérési jegyzőkönyvét
4. a meghibásodott alkatrészt
15.§ Kellékszavatosság
15.1. A fogyasztónak minősülő Vásárló a D Auto Service Nova Kft. hibás teljesítése esetén az D Auto Kft-vel szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a fogyasztónak minősülő Vásárló érvényesíteni már nem tudja.
15.2. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
15.3. A Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a D Auto Service Nova Kft. számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a D Auto Service Nova Kft. költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a D Auto Service Nova Kft. költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.
15.4. A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a D Auto Service Nova Kft. adott okot.
15.5. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül, a fogyasztónak minősülő Vásárló nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül köteles a hibát a D Auto Service Nova Kft.-vel közölni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős
15.6. A Vásárló közvetlenül a D Auto Service Nova Kft.-vel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
15.7. A szerződés teljesítésétől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a fogyasztónak minősülő Vásárló igazolja, hogy a terméket a D Auto Service Nova Kft.-től vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben D Auto Service Nova Kft. csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben D Auto Service Nova Kft. bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles a Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
15.8. Ha a Vásárló a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
16.§ Termékfelelősség
16.1. A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló – választása szerint – a 15. pontban meghatározott kellékszavatossági jogot vagy termékfelelősségi/termékszavatossági igényt érvényesíthet.
16.2. A fogyasztónak minősülő Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a fogyasztónak minősülő Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.
16.3. termékszavatossági igényként a fogyasztónak minősülő Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a fogyasztónak minősülő Vásárlónak kell bizonyítania.
16.4. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
16.5. termékszavatossági igényét a fogyasztónak minősülő Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A fogyasztónak minősülő Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
16.6. A fogyasztónak minősülő Vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
16.7. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
16.8. A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
16.9. A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
17.§ Eljárás hibás termék esetén, reklamáció
17.1. A hibás termék miatt az ezzel kapcsolatos igény nyitva álló időszakban a vevoszolgalat(kukac)st-bp.hu email címen, vagy a D Auto Service Nova Kft. 1152 Budapest, Külső Fóti út 8. szám alatti székhelyére küldött postai levélben jelezhető.
17.2. A Vásárlónak a vásárolt terméket az átvételkor ellenőriznie kell, és amennyiben a csomagolás sérült ezt köteles a szállítónak jelezni és kérni jegyzőkönyv felvételét. Abban az esetben, ha mennyiségi, vagy minőségi kifogása van, ügyfélszolgálatunknak a stihl(kukac)st-bp.hu email címen bejelenteni reklamációját. Szállítónk díjmentesen visszaszállítja a terméket, amennyiben véletlenül más, vagy nem annyi terméket küldtünk, illetve a termék sérült. Ezt követően haladéktalanul felvesszük Önnel a kapcsolatot és díjmentesen kiszállítjuk a megrendelt terméket.
18.§ A Stihl Budapest Webáruház célja, felelősség korlátozása, szerzői jog
A Stihl Budapest Webáruház célja a rajta megtalálható árucikkek értékesítése. Az egyes árucikkeknél megjelenített képek, illetve színek illusztrációk, ezért azok a valóságtól eltérhetnek. A D Auto Service Nova Kft. a megfelelő gondossággal kezeli az interneten szereplő információkat, a weboldalon található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért, az adatbázisban szereplő esetleges hibákért, elírásokért D Auto Service Nova Kft. nem vállal felelősséget.
A Stihl Budapest Webáruház oldalain megtalálható külső (kiadó, gyártó) tartalmi elemeken (pl. dobozképen) szereplő információkért az információ szolgáltatója (kiadó, gyártó) felel. Azért D Auto Service Nova Kft. felelőssé nem tehető.
A termékekről feltüntetett dobozképek tájékoztató jellegűek, jellemzően megegyeznek azzal, amelyet Vásárló ténylegesen kézhez is kap, de eltérés itt is lehetséges, amellyel kapcsolatban felelősséget szintén nem vállalunk (pl. a termék ugyanazzal a tartalommal/paraméterekkel, de eltérő borítóban kapható, mint ami a képen szerepel).
A Stihl Budapest Webáruházban való vásárlás feltételezi Vásárló részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különösen a technikai paraméterekre és az internet használata során felmerülő hibákra.
D Auto Service Nova Kft. semmilyen módon különösen nem vállal felelősséget:
- Az internetes hálózatban történő bármilyen működési hibáért, ill. a Stihl Budapest Webáruház használatának ezen hibákon alapuló akadályoztatásáért, zavaraiért és az ezekből adódó következményekért
- Bármilyen adat, vagy akár elküldött akár fogadott e-mail elvesztéséért, meg nem érkezéséért, késlekedéséért és az ebből adódó következményekért
- Akár a küldő akár a fogadó oldalán a spam-szűrő túlzott aktivitása miatt a leveleknek Levélszemét/Spam/Promotion stb. mappába kerüléséért, illetve az ebből adódó következményekért, esetleges elvesztésért, törlésért
- Bármelyik kommunikációs vonalban történő bármilyen meghibásodásért, akár a küldő, akár a fogadó oldalán, akár a közbeeső csatornák bármelyikén.
- Bármely az ügylet során használt szoftver nem megfelelő működéséért
- Bármilyen rendszer vagy programhiba, rendkívüli esemény, vagy technikai hiba következményeiért
D Auto Service Nova Kft. nem felelős semmilyen alapon, semmilyen sem közvetlen, sem közvetett kárért, ami a Stihl Budapest Webáruházhoz való csatlakozás vagy használat miatt vagy során következett be. A látogató feladata megóvni a számítógépét, az azon tárolt adatokat az esetleg behatolásoktól és egyéb káros eseményektől.
D Auto Service Nova Kft. semmilyen esetben nem vonható felelősségre akár vis maior esetén, akár bármilyen olyan eseménnyel kapcsolatban, amely nem a közvetlen irányítása alatt áll, illetve amelyet nem képes azonnal elhárítani.
D Auto Service Nova Kft. előzetes értesítés nélkül is fenntartja a jogot bármely ár, adat, határidő és egyéb paraméter, valamint a szerződési feltételek megváltoztatására. Ezen változtatás, vagy bármely módosítás a Stihl Budapest Webáruházban való megjelenés, feltüntetés időpontjában lép életbe. Amennyiben Vásárló bármely módosítással nem ért egyet, a vásárlás nem lehetséges. Az eszközölt módosítás nem érinti a már megkötött, de még nem teljesített szerződéseket. Vásárló teljes körűen és korlátlanul felel az általa megadott adatokért.
A Stihl Budapest Webáruház szerzői jogvédelem alatt áll. Minden nem fenti kategóriába eső grafika, elrendezés vagy szöveges ill. adat tartalom joga D Auto Service Nova Kft. tulajdona. A Stihl Budapest Webáruház oldalai tartalmának bárminemű felhasználása, duplikálása, beágyazása csak előzetes, írásbeli hozzájárulásunk után lehetséges.
D Auto Service Nova Kft.-n kívül a Stihl Budapest Webáruházra mutató linket csak úgy szabad elhelyezni, hogy az nem keltheti azt a benyomást, hogy a Stihl Budapest Webáruház vagy D Auto Service Nova Kft. javasolja, támogatja az adott oldalon forgalmazott vagy kínált szolgáltatás vagy termék igénybevételét vagy megvásárlását. A linkelő honlap nem szolgáltathat vagy tartalmazhat valótlan információt D Auto Service Nova Kft.-ről, illetve a Stihl Budapest Webáruházról, valamint a D Auto Service Nova Kft., Stihl Budapest Webáruház és a linkelő honlap között fennálló jogviszonyról. A linkelő honlap nem tartalmazhat jogszabályt, harmadik személy jogait, vagy a közízlést sértő tartalmat. A linkelésre vonatkozó szabályok megsértése esetén D Auto Service Nova Kft. jogosult a honlapra mutató link azonnali eltávolíttatására, ha az oldal üzemeltetője azt felszólítás ellenére sem távolítja el, továbbá jogosult arra is, hogy a jogsértéssel összefüggő és felmerült kárának megtérítését követelje.
D Auto fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a st-bp.hu domain nevére, az ehhez tartozó aldomainekre, aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire.
Tilos minden olyan tevékenység, amely D Auto Service Nova Kft. adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul. Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos D Auto Service Nova Kft. által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével D Auto Service Nova Kft. adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.
19.§ Fogyasztói jog- és igényérvényesítés
19.1. Panasztétel az D Auto-nál:
Amennyiben a fogyasztónak minősülő Vásárló fogyasztói jogainak megsértését vagy ennek veszélyét észleli, illetve egyéb okból kifogásolja a D Auto Service Nova Kft. rendelésével, vásárlásával, jótállási, kellékszavatossági vagy bármilyen egyéb igényével kapcsolatos eljárását, úgy panaszával a D Auto Service Nova Kft. ügyfélszolgálatához fordulhat az alábbi elérhetőségeken:
Telefon: +36 20 452 8892
Telefonos ügyfélszolgálat nyitva tartás:
Munkanapokon: 8:00 – 17:00
Munkaszüneti napokon: zárva
E-mail: stihl@st-bp.hu
A Vásárló a panaszát az előbbieken túl személyesen is jogosult bejelenteni a D Auto Service Nova Kft. székhelyén.
D Auto Service Nova Kft. a bejelentett szóbeli panaszt haladéktalanul megvizsgálja, és – amennyiben lehetséges – intézkedik annak orvoslása érdekében; amennyiben a panasz azonnal nem intézhető el, vagy ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, úgy D Auto Service Nova Kft. a fogyasztói panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyet a fogyasztóvédelmi törvénynek megfelelően 3 évig őriz meg, és annak egy példányát a fogyasztónak átadja. D Auto Service Nova Kft. az írásbeli panaszt legkésőbb 30 napon belül írásban, érdemben megválaszolja, a panaszt elutasító döntését írásban indokolja.
19.2. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál:
Amennyiben a fogyasztónak minősülő Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztók a területileg illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalokhoz is fordulhatnak. A kormányhivatalok elérhetőségei megtalálhatók a https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek honlapon.
19.3. Vitarendezési eljárás az Európai Unió online vitarendezési platformján keresztül:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén lehetőség van arra, hogy a fogyasztónak minősülő Vásárlók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a következő linken [https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show] keresztül elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.
Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztónak minősülő Vásárló beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül.
Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.
19.4. Békéltető testület eljárásának kezdeményezése:
Amennyiben Szolgáltató és a fogyasztónak minősülő Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Vásárló, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez is.
Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A vállalkozást együttműködési kötelezettség terheli a Békéltető Testület előtti eljárásban. Ez egyrészt a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettség, másrészt a Békéltető Testületi meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes Békéltető Testületet működtető kamara szerinti megyében van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki
Szolgáltató székhelye szerint illetékes testület a Budapesti Békéltető Testület.
Elérhetőségei:
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím:bekelteto.testulet@bkik.hu
Központi telefonszám: +36 1 488 2131
Fax: +36 1 488 2186
A Békéltető Testületek elérhetősége: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
A Szolgáltatót a Békéltető Testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
19.5. Bírósági eljárás kezdeményezése
Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. rendelkezései szerint.
20. § Bíróság illetékességi kikötés
A fogyasztónak nem minősülő Vásárló és a D Auto Service Nova Kft. közötti esetleges jogvita elbírálására a felek a Budapesti IV. és XV. Kerületi Bíróság kizárólagos illetékességét kötik ki. A fogyasztónak minősülő Vásárló és a D Auto Service Nova Kft. közötti esetleges jogvita elbírálására a felek a Budapesti IV. és XV. Kerületi Bíróság illetékességét kötik ki.
21.§ Záró rendelkezések
21.1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”),
- az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény,
a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet,
- az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet,
- a fogyasztó és a vállalkozás között szerződés részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet, valamint
- a fogyasztóvédelemről szóló1997. évi CLV. törvény rendelkezéseire.
Tájékoztatjuk kedves Vásárlóinkat, hogy a vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül irányadóak.
21.2. Az esetleg felmerülő vitás kérdés jogszolgáltatásának helye a Stihl Budapest Webáruház cégnyilvántartásba bejegyzett székhelye.
21.3. Az st-bp.hu honlapot a szerzői jog védi. A szerzői jogi jogosultja az D Auto vagy az általa feljogosított felhasználó. A honlapon feltüntetett szolgáltatások, valamennyi megjelenített tartalom szellemi alkotásnak minősül, aminek bármilyen felhasználása, másolása, sokszorosítása a jogosult engedélye nélkül nem megengedett. D Auto fenntart magának minden jogot a Stihl Budapest Webáruház, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a Stihl Budapest Webáruházon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése az D Auto írásos hozzájárulása nélkül. Az imént részletezett tiltó rendelkezések hatálya alól kivételt képez az ÁSZF és az Adatkezelési tájékoztató megismerés céljából történő letöltése.
21.4. ÁSZF egyoldalú módosítása
A D Auto Service Nova Kft. jogosult jelen ÁSZF-t bármikor, egyoldalúan módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően leadott megrendelésekre alkalmazandóak. D Auto Service Nova Kft. fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a Stihl Budapest Webáruházon, előzetes figyelmeztetés nélkül.
1. melléklet fogyasztónak minősülő Vásárló elállási nyilatkozatmintája
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett: D Auto Service Nova Kft. 1152 Budapest, Külső Fóti út 8.
e-mail: stihl@st-bp.hu
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
Rendelés egyedi azonosító száma:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztónak minősülő Vásárló(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt,………………………………..
21.5 ÁSZF hatályosága
A D Auto Service Nova Kft. ÁSZF-ben foglaltak a mai naptól 2024-10-07-től visszavonásig érvényesek.